Вулиця не для всіх: мешканці скаржаться на ремонт Личаківської

Замало дощоприймачів, незручна для автомобілістів і не адаптована для маломобільних груп, - такою бачать оновлену Личаківську її мешканці
   Роксолана Мудрак   530  

Фото: Leopolis.news

Мешканці Личаківської скаржаться на погану реконструкцію вулиці. Свої пропозиції з вдосконалення вони місяць тому скерували до міськради. Під зверненням підписались більше п’яти сотень мешканців, розповіла ініціаторка написання заяви Анастасія Карп’як.

В своєму зверненні мешканці наголошують на необхідності додаткових дощоприймачів, вирішенні проблеми доступності вулиці для маломобільних людей та мам з візочками. Крім того зауважують про пропускну здатність самої дороги в напрямку центру, адже через звуження дорожнього полотна з попередніх 4 смуг руху зроблять три. Відповідно, за словами мешканців, якщо раніше вулицею в напрямку центру могли проїхати 1200 автомобілів, то після відкриття цифра зменшиться вдвічі.

«Ми тут живемо, ми бачимо, що є добре, а де могло б бути краще. З 12 пунктів, які ми прописали, міська рада погодилась на один – прибрала «острівець безпеки» біля вул. Котика, який звужував дорогу на цій ділянці до двох смуг руху. Але є інші важливі питання, на які поки немає реагування. Перша – необхідність «кишені» в напрямку центру, де б зупинявся автобус і забирав пасажирів не блокуючи при цьому рух транспорту. Також велика проблема у малій кількості водоприймачів. Коли в місті гроза, то вся вулиця перетворюється у велику ріку, яка тече по вулиці, тротуарах і затікає до людських під’їздів і навіть затоплює підвали. Зараз похапцем дощоприймачі додають, але глобально це проблеми не вирішує» – говорить Анастасія Карп’як.

Замовником реконструкції Личаківської є ЛКП «Львівавтодор». В.о. директора цього підприємства Роман Познанський каже, що з мешканцями говорили і зауваження, які можна – врахували.

«Є норми, відповідальність проектанта, тому в окремих питаннях змін бути не може. Ми зустрічались і з представником маломобільних верств населення, де були зауваження мешканців щодо прохідності, там заплановані перила, пандуси», – пояснює Роман Познанський.

За його словами, на значній частині вулиці роботи ще не завершені. Тож посадовець називає паніку мешканців передчасною.

«Щодо підтоплень, то з мешканцями будинків №104 та №106 ми бачились. Проектант додатково встановить біля них дощоприймач аби мінімізувати потрапляння вод до під’їзду», – пояснює Роман Познанський.

Також одним із зауважень є невдале планування розворотного кільця та трамвайної зупинки «Пасічна». Проблема в тому, що радіус розвороту вагону дуже малий і це зменшує оглядовість ділянки. Через це восени 2015 року загинула жінка – трамвай зачепив її при виносі кузова у кривій. Також мешканці пропонували зробити додаткову колію для відстою трамваїв, посунувши торгівельні МАФи.  В.о. директора «Львівавтодор» відповів, що наразі це зробити неможливо, адже встановлені терміни ремонту і кошторис. Якщо б змінювати затверджений проект, то процес затягнеться ще на кілька років і трамвайний маршрут при цьому не відкриють. «Кишені» на зупинці транспорту «Мучна» також не встановлять. За словами Познанського це неможливо через кабельні мережі «Львівобленерго».

«Ми вирішили зробити все в межах попередньо запланованого радіусу, а розширення колії та облаштування додаткових для відстою складу заплануємо при створенні вже нового проекту продовження трамваю № 2», – додає Познанський.

Зазначимо, що відповіді на звернення від міського голови мешканці не отримали досі. Незважаючи на таку реакцію міської влади та «Львівавтодору» мешканці вже написали звернення до депутатів міської ради, зібравши сотню підписів. Там врахували нові зауваження, що стосуються відсутності світлофорів на перехрестях з Личаківською вул. Мечнікова та Котика. Своїм зверненням активісти закликали депутатів скористатись їх правом на усунення порушень законності, в даному випадку, будівельних норм.