Мінздоров’я контролюватиме рекламу ліків

Відомство вже розробило відповідний законопроект
     351  

Фото: Уніан

У Міністерстві охорони здоров’я напрацювали законопроект, який має чітко контролювати зміст реклами лікарських засобів. Про це повідомила очільниця МОЗ Уляна Супрун.

Він повинен припинити маніпуляцію інформацією про препарат, а також  наблизити український закон до європейських норм.

«У способі та подачі реклами лікарських засобів Україна дуже відстає від країн Заходу, де є чіткі правила та норми, які дозволяють розповсюджувати рекламу ліків. Це небо і земля у порівнянні з українським ринком реклами ліків, який є дуже хаотичним та неконтрольованим, що лишає багато простору для маніпуляції про препарат та його властивості», – каже Уляна Супрун.

Тож новий законопроект повністю заборонить рекламу нетрадиційних лікарських засобів та цілительства, використовувати у рекламі відомих людей у якості медиків, вказувати, що ліки призначені виключно для дітей, а зміст реклами має відповідати інструкції.

Натомість МОЗ передбачає чітке визначення фахових видань, де можна буде подавати рекламу ліків, непередбачених цим законопроектом.

«За МОЗ закріплюються функції контролю та моніторингу. Встановлюються чіткі штрафні санкції до телерадіоорганізацій за рекламу лікарських засобів з порушенням законодавства. Такі санкції надається право застосовувати Нацраді з телебачення і радіомовлення – у розмірі 5% від ліцензійного збору за 1 порушення, Держпродспоживслужбі, Антимонопольному комітету», – пояснила Супрун.

За її словами більше 50% від усього ринку спожитих ліків у 2017 році становлять ліки
без доведеної клінічної ефективності! А з 10 найпопулярніших препаратів лише 3 є основними лікарським засобами, тоді як інші – симптоматичні та супутні або просто не є достатньо ефективними.

Водночас на українському телебаченні від 30% до 50% загальної кількості реклами становить саме реклама лікарських та медичних засобів.

«Реклама також підживлює й таке явище, як “лікування по телевізору” та google-терапію. Майже 69% українців займаються самолікуванням, не звертаючись за допомогою до лікарів. Наслідки, на жаль, часто є непоправними для здоров’я», – наголосила Супрун.

До речі, станом на сьогодні ринок реклами регулюють майже 10 різних законних та підзаконних актів, проте на практиці вони не діють.