У Львові пояснили, що буде з пенсійними управліннями

Стратегія модернізації та розвитку Пенсійного Фонду значно спрощує систему для пенсіонерів
   Тетяна Дзяма   1701  

Чи будуть ліквідовані пенсійні управління, куди ходити на консультації та що ще чекає на пенсіонерів найближчим часом розповіла «Львівській газеті»  начальниця головного управління Пенсійного фонду Львівщини Галина Недзельська.

  • Навіщо потрібні зміни?

Реорганізація Пенсійного Фонду почалась ще у 2016 році. Кабмін передбачив, що треба забезпечити європейські стандарти функціонування та обслуговування відвідувачів. Також у Пенсійному Фонді оптимізовують видатки.

Скажімо, у 2016 році ми вже почали укрупнювати відділення. Для цього об’єднали районні відділення із Головним управлінням.

  • Що це означає?

Лише те, що зараз у районах ми не маємо юридичних осіб-управлінь. Натомість є відділи обслуговування громадян, тобто сервісні центри. Вони займаються опрацюванням документів. Фактично за цей період, з 2016 року, скорочено 450 людей. В основному це керівні посади, а також обслуговуючий персонал і працівники фінансового-економічного відділу. Бухгалтерських служб у районах вже нема.

  • Як скорочення вплинуло на якість роботи із клієнтами? 

Жодних незручностей пенсіонери через оптимізацію не відчули. Сервісні центри є в кожному районному центрі. Крім того, в області вже створено 35 ОТГ. У кожній із них – робоче місце працівники Пенсійного Фонду. Він працює раз у тиждень, чи два рази на місяць. Залежно від того, скільки є охочих прийти на прийом.

  • Що таке «агентські пункти» і де вони працюватимуть?

Агентські пункти – це є робочі місця представника Пенсійного Фонду. Як-от ті, які працюють в ОТГ. Там є стіл, комп’ютер і захищений доступ до бази, який необхідний працівникові. І таким чином він може прийняти необхідні документи, записати на прийом до керівництва, видавати пенсійне посвідчення, може надати консультацію. Це є свого роду віддалене робоче місце.

  • Чи будуть ще десь такі пункти, крім ОТГ?

Розширення мережі однозначно буде. Ми плануємо їх облаштувати при поштах та банках. Але поки що ведуться перемовини.

  • Чи правда, що пенсіонер для призначення пенсії може звертатися у будь-яке представництво Пенсійного Фонду, не лише за місцем реєстрації?

Так, вже сьогодні будь-яка особа Львівської області може звернутися для призначення пенсії там, де їй зручно. Незалежно від того, де вона зареєстрована. Якщо особа мешкає у Пустомитівському районі, її документи без проблем приймуть у Львові.

Як це виглядає? Ми взяли документи у людини, створили електронну пенсійну справу і передали за місцем реєстрації особи.

  • Як щодо електронних посвідчень пенсіонера?

Видаватимемо електронні пенсійні посвідчення, де буде електронний цифровий підпис. Такі документи у нашій області вже зараз мають внутрішньо переміщені особи. Ми приймаємо документи на виготовлення таких посвідчень, передаємо Ощадбанку, а він видає вже сам документ. І хоча станом на зараз лише ВСО їх мають, плануємо, що за бажанням може отримати будь-який пенсіонер. Але звичайні пластикові посвідчення діятимуть як звично, заміна лише за бажанням.

  • Які ще зміни відбулися у Пенсійному Фонді у результаті виконання Стратегії?

Наприклад, зараз людині нічого не треба заповняти самостійно. Все роблять спеціалісти. Пенсіонер лише ознайомлюється із заявою і ставить свій підпис. З часом хочемо оцифрувати всі пенсійні справи. До 2020 року вони всі будуть в електронній формі.

Також хочу наголосити, що у головному управлінні Пенсійного Фонду працює гаряча лінія 255 38 97.  Дзвонити можна із будь-яких питань з 9:00 до 18:00. Кожного останнього четверга місяця з 12:00 до 14:00 на дзвінки відповідає хтось із керівництва – або я, або мої заступники. Тож завжди радо відповімо на питання, які виникають у пенсіонерів.