ЛОДА гальмує оцінку стану дороги Трускавець – Дрогобич

Фахівці кажуть, що не можуть досліджувати дорогу через відсутність відповідного договору з ЛОДА
 |  Марічка Курило   700  

Науковці щоденно контролюють появу нових або розширення вже наявних тріщин на автомобільній дорозі між містами Трускавець і Дрогобич. Йдеться про ділянку автошляху, що постраждала після утворення карстового провалу діаметром 300 метрів і завглибшки у 50 метрів наприкінці вересня цього року.

«Найближчим часом науковці встановлять додаткове технологічне обладнання. Залежно від їхніх висновків та рекомендацій, буде ухвалено рішення, чи потрібно будувати нову дорогу протяжністю 4 км, чи не потрібно. Стан дороги моніторять щоденно», – розповів у коментарі «Львівській газеті» керівник департаменту дорожнього господарства, транспорту та зв’язку ЛОДА Роман Кокотайло.

За словами посадовця, ЛОДА повинна мати напоготові проектно-кошторисну документацію і максимально швидко оголосити тендер на визначення підрядної організації, в разі, якщо експерти вирішать, що нову дорогу таки треба будувати. Відтак департамент дорожнього господарства, транспорту та зв’язку ЛОДА уже працює над передпроектними пропозиціями та технічним завданням.

Ще в жовтні обласна рада з обласного фонду охорони навколишнього природного середовища виділила 1 млн 483 тис грн на проведення моніторингових досліджень і передбачення розвитку ситуації в зоні впливу рудника №2 ПАТ «Стебницьке ГХП «Полімінерал».

Проводити моніторинг мав би Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу, втім, там стверджують, ЛОДА досі не уклала з ними угоди, відтак до робіт не приступають.

«На цій ділянці ми вели обстеження у травні 2016 року. Їх треба було повторити цього року, але, по-перше, ми не маємо від Львівської ОДА чітких умов підписання договору. По-друге, наш договір ще не підписаний. Апаратурні дослідження ми там ще не вели. А візуально видно, що дорога порівняно з минулим роком стала більш хвилястою, з’явились нові тріщини і розширилися старі. Я не сказав би, що ця ділянка дороги є безпечною. Її треба терміново дослідити. І порівняти з тим, що ми побачили торік. Якщо спостереження покажуть розвиток ситуації, то дорогу треба закривати. І я дуже сумніваюся, що цього року ще вдасться зробити моніторинг. Зима на носі. У нас просто техніка не зможе працювати», – зазначив у коментарі «Львівській газеті» професор університету Едуард Кузьменко.

В Інституті нафти та газу кажуть, що сьогодні надішлють голові ЛОДА Олегові Синютці листа з проханням втрутитися в ситуацію із затягуванням підписання договору.

Тим часом Карпатське відділення Інституту Геофізики, яке мало б субпідрядником в Інституту нафти та газу, уже розпочало моніторинг. Пояснюють, що працюють без угоди, на свій страх та ризик.

«Договір мав бути підписаний ще минулого тижня. ЛОДА обіцяє, що договір буде, але поки що його нема. У договорі стоїть термін закінчення наших робіт, уже зі всіма висновками – 15 грудня. Але договір не підписаний, тому я не знаю, наскільки актуальними є кінцеві терміни», – каже вчений секретар карпатського відділення Інституту Геофізики Олег Сапужак.

За словами науковця, перші висновки щодо безпечності ділянки дороги Дрогобич – Трускавець можуть бути не раніше, ніж за два тижні. А все тому, що моніторинг проводять у кілька етапів: попередня обробка даних, геоелектрична інтерпретація, а тоді – геологічна інтерпретація. Власне, після геологічної інтерпретації науковці зможуть сказати, чи є загроза. На сьогодні дослідники лише констатують, що провалля сталось і камери видобутку солі, які зараз не працюють, становлять певну загрозу.

Як писала «Львівська газета», в ніч на 30 вересня у Стебнику, неподалік дороги Дрогобич – Трускавець після невеликого землетрусу утворилося карстове провалля.