Киянка Анна Васильєва «загнала» відомих персонажів у Львові на кухню

 |  Ярина Коваль   4386  

У «Зеленій канапі» – нельвівський живопис

Відсутність частини експозиції (а відповідно, голі стіни з підготовленими шнурами для робіт) за 15 хвилин до відкриття виставки в історії львівської галереї «Зелена канапа» трапилась уперше. Однак київська художниця Анна Васильєва, чия виставка живопису «Kitch’EN» мала вчора стартувати, на урочистість разом із рештою своїх робіт таки прибула. Хоч і спізнившись на півгодини.

Фото Ярини Коваль

І заінтригувала. Бо у своїх роботах помістила персонажів картин Лотрека, Пікассо, Ван Гога, інших знаменитих митців ( зокрема, їх самих як автопортрети) у середовища реальних пострадянських сучасних кухонь. Кухонь її приятелів і знайомих. Бо де, як не на кухнях, в усі часи говориться про найсокровенніше та тривають найперші сеанси «психотерапії»? І навіть власну кухню художниця віддала у розпорядження улюбленого Мунка. Для чого? Бо в такий спосіб хотіла показати, наскільки насправді є розмитими кордони між минулим, сучасним і майбутнім. І якоюсь мірою їй це вдалося.

Фото Ярини Коваль

«Змінюються епохи, технології крокують вперед, світ стає цифровим, технічним. Проте все це створює людина у своєму первозданному стані. Людина, що мислить, Людина, котра змінюється», – наголошує Анна Васильєва.

Хоча, як на мене, змінюються декорації. А людина залишається такою ж. І саме це виставка промовляє найкраще.

Фото Ярини Коваль

«Анна Васильєва (що має у своїй біографії також здобуту освіту психолога) звернулася до нас із пропозицією показати у Львові такий проект три роки тому, – розповіла директор «Зеленої канапи» Олеся Домарадзька. – Поки сунулася черга, частину вона вже показала в галереї А-Ноuse у Києві. Але попри це, «Kitch’EN» не має шансів бути менш цікавим. Тим паче для львів’ян. Бо постійно оглядати набутки лише львівської школи мистецтва для пересічного глядача у певному сенсі трохи одноманітно».

Фото Ярини Коваль