Вступна кампанія – 2017: що потрібно знати

Подати заяву на вступ до ВНЗ можна з 12 до 26 липня

12 липня, в Україні розпочалася вступна кампанія: саме з цього дня і до 26 липня абітурієнти можуть подавати заяви на вступ до вишів. Як і минулоріч, цю процедуру проводять в електронному вигляді через сайт. Однак цього року Міністерство освіти та науки підготувало для випускників деякі нововведення. Про які саме вступні «новинки» йдеться, «Львівська газета» дізнавалась у координаторки освітніх проектів Громадянської мережі «Опора» Наталії Радиш.

Подання заяв: загальні правила

Цього року всі вступники подають заяви до вишів в електронній формі: як на денну, так і на заочну форми навчання. Подати документи до приймальних комісій ВНЗ у паперовій формі можуть лише ті, хто має спеціальні умови на участь у конкурсі, вступають за квотами або мають розбіжності у написанні ім’я та прізвища у документах про освіту та сертифікатах ЗНО.

Щоб не створювати навантаження на систему, як це було торік, МОН вирішило розвести у часі реєстрацію абітурієнтів на сайті та саме подання заяв: створювати власний електронний кабінет можна було вже з 29 червня.

«Проблемою минулорічної кампанії було те, що в перші дні подання заяв потрібно було завантажити копію атестата, фотографій і подати заяви: база не витримувала напливу абітурієнтів і переставала нормально функціонувати. Цьогоріч у вступників було 2 тижні, щоб створити електронний кабінет перед безпосереднім поданням заяв. Однак реєструватися можна і зараз, після чого подавати заяви», – зазначає Наталія Радиш.

Кількість заяв, які можна подати на місця держзамовлення: 9 на 4 різні спеціальності. Натомість кількість заяв на контрактну форму навчання – необмежене.

«Як і минулого року, подаючи заяву, вступник обирає пріоритетність для кожної своєї заяви, де 1 – це найвищий пріоритет. Але не потрібно поспішати й подавати відразу всі заяви, а ретельно все продумати. Адже, якщо вступник помилився, заповнюючи заяву, чи сумнівається у виборі спеціальності, то до моменту реєстрації заяви у ВНЗ він ще може її скасувати та поновити. Але, якщо заяву вже зареєстровано у виші, то після скасування поновити її вже неможливо», – пояснює Наталія Радиш.

Зазначимо, що у приймальних комісіях при всіх ВНЗ надають технічну підтримку з питань щодо подання заяв через електронні кабінети.

«Якщо абітурієнт хвилюється і не може сам подати заяву чи не має комп’ютера, то він може прийти у будь-який ВНЗ, і там йому обов’язково допоможуть зареєструватися та подати заяви», – інформує пані Радиш.

Оприлюднення рейтингових списків для абітурієнтів, які подали документи на денну форму навчання і вступають за сертифікатам ЗНО, творчими конкурсами, вступними іспитами та квотами, відбудеться не пізніше ніж о 12 годині 1 серпня. Виконання вимог до зарахування та зарахування на бюджетну форму навчання – не пізніше ніж 5 серпня. На контрактну форму навчання зарахування проводять до 30 вересня.

Створення електронного кабінету для подання заяв: що для цього потрібно

Під час реєстрації електронного кабінету вступник має зазначити такі дані:

  • адресу електронної пошти, до якої має доступ;
  • номер, пін-код та рік отримання сертифіката зовнішнього незалежного оцінювання;
  • серію та номер атестата про повну загальну середню освіту;
  • середній бал додатка до вказаного атестата, обчислений за 12-бальною шкалою з округленням до десятих частин бала;
  • додатково вступник завантажує скановану копію (фотокопію) додатка до документа про повну загальну середню освіту та фотокартки.

«Цього року для вступу у ВНЗ приймають сертифікати ЗНО за 2016 та 2017 роки», – зазначає Наталія Радиш.

У разі виникнення труднощів із реєстрацією та поданням заяв абітурієнти можуть звернутися до інструкції з роботи у системі подання заяв в електронній формі, що розміщена на сайті МОН.

Що ще нового у вступній кампанії – 2017?

Цього року для вступників МОН запровадило спеціальні коефіцієнти до конкурсного бала і встановило три їхні категорії: галузевий, регіональний та сільський коефіцієнти.

За інформацією МОН, галузевий коефіцієнт становить 1,03 і надається тим вступникам, які подали заяву з першою пріоритетністю на спеціальності природничо-математичного та інженерно-технічного спрямування.

Регіональний коефіцієнт становить: 1 у Києві; 1,01 – у Львові, Харкові, Одесі, Дніпрі; 1,03 – у переміщених навчальних закладах, а також у навчальних закладах Луганської та Донецької областей; 1,02 – в навчальних закладах на інших територіях України.

Сільський коефіцієнт1,02. Використовувати його мають право ті вступники, які закінчили загальноосвітній навчальний заклад у сільській місцевості 2017 року та проживають там.

Наприклад, якщо у вступника конкурсний бал без коефіцієнтів становить 150, а він здобув  коефіцієнт 1,01, то, відповідно, його бал буде 151,5.

«Щодо коефіцієнтів, то сільський, наприклад, повинен посприяти підтримці дітей із сільської місцевості, адже, на жаль, доступ до якісної освіти в селі та місті – не на однакових умовах. А щодо регіонального, то в такий спосіб МОН дає можливість студентам зважити, чи варто обов’язково їхати до Києва, наприклад, чи можна навчатися ближче до місця проживання. Тому що серед регіональних  університетів теж є дуже хороші ВНЗ», – пояснює Наталія Радиш.

Куди звертатися, якщо виникли запитання?

Отримати відповіді на запитання можна у розділі запитання-відповіді на сайті МОН.

Можна також зателефонувати на гарячі лінії Міністерства освіти та науки:

Консультативна телефонна лінія Міністерства:+38 (044) 287-89-29; +38 (068) 951-25-13;  0 800 504 425;

Консультативна телефонна лінія ЄДЕБО: +38 (044) 239-8618;

Для абітурієнтів з Криму та тимчасово окупованих територій Донецької та Луганської областей: 0 800 504 425.

Читайте також:

Loading...

2-1

Loading...