Якби король Данило був сучасником, був би на передовій, – Тарас Химич

 |  Ольга Телипська   3445  

Львівський режисер Тарас Химич, після успіху свого першого художнього фільму «Жива» ще навесні цього року, повідомив про зйомки другої стрічки – «Король Данило». І ось нарешті режисер представив головного героя фільму і презентував перший саундтрек до стрічки. Про зйомки чи не першого українського бойовика Тарас Химич розповів у студії Радіо FM Галичина.

− Тарасе, чому ім’я актора, якому випала доля зіграти Данила, стільки часу приховували?

− Тримали інтригу! Фільм – це не просто прийти в кіно і побачили фільм. Фільм – це процес. Ми спочатку поступово всіх знайомили з родиною: мама, тато, дружина, навіть побачили найманого вбивцю та інших героїв. І от ми підвели до того моменту, коли почали запитувати: а ж хто Данило?

Одразу скажу, наш Данило зовсім не такий, якого ми звикли бачити у пам’ятниках. Наш король – хлопець серйозний, емоційний, сильний, витривалий, зі стержнем. Саме тому я вибрав тернопільського актора та співака Сашка Алексєєва. Він прекрасно входить в образ, чує завдання і старається його втілити. Це і щодо акторської гри, і фізичної підготовки.

− Тобто Сашко повністю відповідає образу Данила, якого ми побачимо у картині?

− У моєму баченні Король Данило був військовим, людиною, яка воювала на передовій. Якщо провести паралелі із сучасністю – він був у групі ДРГ: десять-п’ятнадцять осіб захоплювали відразу. Це − сильна витривала особистість, яка живе разом зі своїми воїнами, не відокремлена від них. Не живе у вищому королівському світі. Тішуся, що Сашко добре зрозумів цей образ і вдало його втілює. Він, з одного боку, має шляхетний вигляд, з іншого – простий воїн, солідарний зі своїми побратимами.

− Перший Ваш повнометражний фільм − «Жива» − створено за реальними подіями, а про «Короля Данила» вже відомо, що Ви вирішили відійти від історичних фактів, крім того, і жанр заявили як «бойовик».

− Так, попередній мій фільм повністю базувався на історії конкретної людини, історичній достовірності, навіть локації, де ми знімали. А тут маємо ХІІІ століття, як не крути, але це − давно забута епоха. Однак маємо і сьогодення, з його iPhone і новітніми технологіями. Наша команда поставила собі питання: як це зв’язати? Ми уявили людей, які прийдуть на фільм, і нашим завданням було зробити короля Данила зрозумілим нашим сучасникам.

Тому у фільмі розповідаємо насамперед про характер Данила. А речі та елементи гратимуть на підсилення сприйняття його образу, а також інших героїв. Ну, наприклад, елементи одягу ми свідомо перебільшуємо, а часом мінімізуємо, і все, щоб розкрити характер самого Данила.

Це − передусім художній фільм, а не реконструкція історичної епохи. Ми хочемо відобразити, згідно з історичними оповідями, образ князя Данила, його характер, зайти у його світ, переживати з ним його стосунки з друзями, зрадниками, ворогами, як він, зрештою, вижив у тих обставинах. І головне – як Данило створив державу саме в найскрутніший момент.

− Отож який головний меседж картини?

− Головне – побачити, хто такий українець або людина яка живе тут. Ким були ті, які творили нашу історію, який у них був психотип, характер. Ми звикли сприймати історичних осіб суто в музейному варіанті, прямолінійному, тільки у вимірі боротьби за Батьківщину, а зверху ще й накладено шар радянщини.

Ми ж прагнемо показати живого Данила: як він взаємодіє з іншими європейськими і східними народами. Як він, на рубежі із Візантією та Європою, затиснутий в лещата між ворогами, створив сильну державу. Та й загалом, які архетипи закладено в його характер. Бо Данило не був прямолінійним, а був гнучким і хитрим солдатом, який проявляв талант політика і воїна. Усе це має допомогти нам пізнати нас теперішніх.

− Тарасе, Ви − відомий кліпмейкер, а це особливе мислення. Воно допомагає чи заважає у роботі над ігровими фільмами?

− Я не відрізняю мислення кліпмейкера. Я відрізняю одне: з часом ти набуваєш більшого досвіду, а чи робиш кліп чи рекламу, не має значення. З досвідом ти їх робиш краще, і крапка. Загалом це мислення оповіді. Ми розповідаємо історію. Кліп – це також історія, візуалізація емоції. Просто кліп – це коротка історія, а повнометражний фільм – довга. А принципи роботи ті ж самі. І тут робота кліпмейкера мені, навпаки, допомагає. Створювати образи фільму в саундтреку, переливати ті образи. Наприклад, коли герой співає, а потім вступає в діалог, ти бачиш вже зовсім іншого героя, це, як на мене, багатогранність.

− То коли ж очікувати прем’єри фільму і яку локацію оберете? Може, пам’ятник королю Данилу у Львові?

− У нас є інші варіанти: міська рада чи аеропорт, напевно, останній. А прем’єру варто чекати навесні 2018 року. Крім того, зараз ми презентували проект зі збирання коштів на зйомку фільму на краудфандинговій платформі Na-Starte. Чекаємо підтримки від спонсорів.