Реконструкція вулиці Бандери. 5 фактів про майбутню магістраль

     5860  

Вулиця Степана Бандери, що поєднує вокзальну територію майже з центром міста, незабаром суттєво зміниться. Проектом реконструкції займається ЛКП «Інститут просторового розвитку» Львівської міської ради. Вулиця має стати першою у Львові, зробленою за зразками німецьких магістралей: майбутні зміни на ній проектанти обговорюють з усіма зацікавленими.

За словами головного архітектора Львова Юліана Чаплінського, за два роки вже було більше як 20 обговорень. Щоправда, наразі остаточного консенсусу в мешканців і міської ради щодо того, як має виглядати вулиця, немає. Найбільші суперечки точаться довкола збереження на вулиці бруківки, яка, за словами жителів, є невід’ємною частиною історичної вулиці.

«Львівська газета» розповідає, якою буде оновлена вулиця Бандери за ідеєю Львівської міської ради та німецьких урбаністів.

Більше асфальту, менше бруківки

Тема бруківки є найбільш конфліктною у проекті реконструкції вулиці. Українські та німецькі урбаністи наполягають на заміні дорожнього покриття на асфальт як надійніший та безпечніший. Водночас частина мешканців не готова поступатися бруківкою, яка, за їхніми словами, надає шарму історичній вулиці.

«У питанні «бруківка чи асфальт» маємо конфлікт норм законів, технологічної необхідності та емоцій, – переконаний головний архітектор Львова Юліан Чаплінський. – Тут борються етика та логіка. Тут є певна ейфорія і закоханість в образ без вникання у ситуацію глибоко. Я відкидаю звинувачення, що я антибруківник. Але до нас приїхали люди з Лейпцига, які побудували там масу доріг і зробили місто за останні роки дуже комфортним. І вони однозначно відповідають: там, де їздять машини, не має бути бруківки».

За словами головного архітектора міста, у цьому питанні Львів орієнтується на приклади Європи, де вулиці XIX століття перекладають асфальтом. Транспортники декларують, що після реконструкції магістралі швидкість авто та громадського транспорту буде 50-60 км за годину, з пониженням шуму та більшою безпекою для пішоходів.

Окрім того, обіцяють у ратуші, бруківку на вулиці залишать. Щоправда, її винесуть у зону, де не буде руху.

«Логіка проста: де є пішоходи, площі замощують бруківкою, місця для паркування – бруківкою, а там, де їздять машини, має бути асфальт. Бруківку також додадуть у дизайн вулиці, наприклад, на стик бордюрів з хідниками чи зі смугою. Ці дизайнерські лінії дозволяють залишити бруківку в середовищі», – пояснює Юліан Чаплінський.

Частина вулиці буде пішохідною

Після оновлення вулицю Степана Бандери буде умовно поділено три тематичні відрізки, один з яких планують зробити пішохідним. Ідеться про площу перед церквою Ольги та Єлизавети, де, за задумом урбаністів, залишаться лише трамваї та пішоходи. Так вона стане схожою на львівську площу Ринок. Усю площу обіцяють залишити брукованою і перетворити на своєрідний громадський простір.

Натомість автомобілі повертатимуть за площею Бандери на вулицю Шептицьких і виїжджатимуть на вул. Чернівецьку. Такі зміни також мали б допомогти уникнути заторів і дещо розвантажити цю частину вулиці, завдяки більш врівноваженому руху.

Зразкова − для велосипедистів

А от для львівських велосипедистів вулиця Бандери буде чи не найкращою у місті. Усю інфраструктуру тут теж обіцяють зробити за німецькими зразками: з окремими велосмугами, світлофорами, місцями для поворотів тощо.

«Зараз жодних умов для велосипедистів на вулиці Бандери немає. Їхати бруківкою незручно, рейки покладено близько до тротуару, і велосипедист ризикує потрапити в жолоб колесом і впасти. Для велосипедиста нині небезпечно їхати проїзною частиною і некомфортно тротуаром: багато пішоходів, кіосків, припаркованих авто тощо», – пояснює працівник ЛКП «Інститут просторового розвитку» Ігор Могила.

Після реконструкції обіцяють асфальтовані велосмуги в обидва боки, які пролягатимуть проїжджою частиною.

Зелені зони зберігають

«У нас було багато цільових груп, з якими ми обговорювали майбутні зміни: водії, неповносправні, велосипедисти, студенти, пішоходи тощо. Усі вони мають різні сфери інтересів, а отже, й різні побажання. Автомобілісти хотіли би бачити автобан без жодного переходу, студенти − пішохідний перехід навпроти кожного кіоску тощо. Ми намагалися знайти компроміс. Один з них стосується збереження озеленення вулиці, чого вимагали мешканці. Зелень буде збережено», – пояснює Ігор Могила.

Реконструкцію почнуть не раніше ніж 2018-го

Почати безпосередньо реконструкцію планують, найімовірніше, 2018 року.

Цього року лише напрацюють робочий проект. За словами Ігоря Могили, наразі є щось схоже на ескізний проект − детальне бачення вулиці. Далі ж «Львівавтодор» має замовити робочий проект, за яким і виконуватимуть роботи.

Читайте також: Майбутнє вулиці Бандери