Uber у Львові: як це працює

Кореспондент "Львівської газети" випробував, як працює сервіс виклику таксі Uber, який нещодавно почав діяти у Львові.

     3346  

Останніми роками служба таксі у Львові з сервісу перетворилась на саму назву, “на жаль, у вашому районі нема вільних машин” – така відповідь з’влялась у всі пікові або нічні години (а деколи навіть посеред дня було проблематично вибратись з центру міста). Ситуація коли люди запізнювались на поїзд, бо автівка просто не приїжджала, були не рідкістю. Мобільні додатки, де користувач може бачити в режимі реального часу скільки біля нього автомобілів, а також регулювати ціну – тут справжня панацея – принаймні є гарантія, що машина справді приїде. Один з таких додатків, один з найбільших у світі, Uber – нещодавно почав працювати у Львові. За перші місяці роботи, робота сервісу налагодилась, мережа водіїв збільшується.

Отже, поїхали: Тестовий маршрут

 

Маршрут для тесту ми обрали непростий: ніч, виклик з центру до торгового центру Кінг Крос. До повного щастя якраз почалась гроза, але додаток показує, що поруч є кілька машин. Так і виходить, одна з них приймає замовлення – і через кілька хвилин авто вже біля будинку.

Приїжджає срібляста Ауді А6, старішої моделі, водій Іван відразу стишує музику. Під звуки грому і дощу спокійно прямуємо до Кінг Кросу. В салоні чисто і тепло, без проблем добираємось до місця призначення.
Далі – зворотня дорога. Тут вже цікавіше – майже друга ночі і вже майже не Львів. Якщо було очікувано, що в центрі міста автівка знайдеться швидко, тут готуюсь, що доведеться почекати. Але ні, буквально за хвилину водій приймає замовлення, аплікація показує, що авто буде на місці через 14 хвилин. По факту, так і добрався, може навіть на пару хвилин швидше. Цього разу приїжджає Opel Astra, за кермом молодий хлопець Павло. Пустим містом спокійно швидко добираємось до центру. І знову – салон чистий та комфортний, водій максимально ввічливий.

Отже, якщо коротко підсумувати – швидко, якісно та комфортно. Зупинимось на кількох основних моментах

Автомобілі та робота додатку

 

Основна перевага додатку є його простота та зручність. Ви бачите яке авто до вас їде, де і як воно їде. Це зручно, розумієш коли потрібно виходити. При чому зручно і водієві, якому не треба довго стояти під під’їздом, так і клієнту – якому не треба мерзнути (чи паритись) на вулиці. Для того, щоб викликати машину потрібно зробити лише кілька кліків у своєму смартфоні – ніяких дзвінків, довгих очікувань на лінії й інших нюансів. Особливо цінним додаток є для туриста – для того, щоб викликати машину не потрібно знати місцеву мову, більше того – додаток не “накрутить” ціну втричі, почувши вашу англійську. Ще один плюс – розрахунок карткою, не потрібно перейматись чи є у вас необхідна сума готівкою, що особливо цінно під час подорожей за кордоном.

Автомобілі, з якими працює Uber, також тішать. Ніяких тридцятирічних тачок на колесах з прокуреним салоном. З опитаних “Газетою” львів’ян, ніхто не згадав несправного автомобіля (хоча очевидно, все має здатність ламатись і такі випадки напевне трапляються, але вони явно не масові).

Водії

 

У сфері послуг, саме люди є обличчям сервісу і саме від них залежить, як він працюватиме. Може бути суперове технологічне рішення, але без людей воно не працюватиме. Наразі схоже з людьми, тобто водіями, в Убера все добре. Цьому сприяє система оцінок – водія з низьким рейтингом просто викидають з системи. Клієнти “Убера” у Львові відзначають, що водії є максимально ввічливими, ми й самі переконались у цьому на власному досвіді.

Ціни

 

 

Ціни в Уберу гнучкі і міняються залежно від попиту, але при цьому система ціноутворення максимально проста. Тариф за подачу автомобіля складає 15 грн плюс 5 грн за кожен кілометр (мінімальна ціна поїздки – 25 грн). Так, поїздка з центру на вокзал обійдеться в середньому у 28-33 грн, з центру до Ашану – від 52 до 65 грн. Це звичайні тарифи, у години високого попиту починають діяти підвищені коефіцієнти.

Окрім того, Убер дає промокоди для нових користувачів. Хороша новина – до 1 червня сума коду збільшена з 30 грн до 50 грн. Як працюють промокоди? Ви встановлюєте собі додаток, і дає посилання з кодом своєму другові. Коли друг скористається кодом для першої поїздки, ви також отримаєте 50 грн знижки на наступну поїздку.

Що кажуть львів’яни і гості міста, які користуються Убером:

Сюзанна, SMM-спеціаліст:

Замовляти через додаток легко, бо не треба пояснювати де стоїш, що за вулиця, район. Переважно визначає автоматично, а в разі чого можна легко виправити своє місцеположення вручну. В додатку також видно маршрут автомобіля, який їде на виклик, показує час прибуття водія на виклик. Теж зручно, бо можна спланувати свій вихід на посадку. В додатку є номер авто, ім’я водія, можливість залишити відгук, повідомити про загублені речі, зручності чи незручності поїздки, замовити поїздку наперед.
Чекати автомобіль не доводилось довше ніж 8-10 хвилин. Відмов по замовленню жодного разу не було. Якщо звичайні служби таксі часто радували повідомленням “машинки в районі немає” і більше нічим не могли допомогти, то у випадку Убер завжди знаходилися варіанти, питання лише часу.
Тариф прозорий і розписаний попунктно, є попередження про пікові підвищення, промокоди теж радують, зберігаються квитанції і всі відомості про поїздки: маршрут, місце посадки-висадки. Водії переважно намагаються бути вічливими. Можливо впливає факт того, що відгук надіслати в додаток можна одразу на конкретне авто і це буде погано впливати на рейтинг. Найменший тариф був 44 гривні з Підвальної на Липинського, а найбільший – 86 гривень від Замарстинівської 106 до Стрийського ринку.

Оксана, директор компанії:

Що мене привабило? В першу чергу, що можна замовити машину із спеціального додатка, в якому я візуально бачу розташування машин поблизу точки виклику. По-друге, моментальне повідомлення про тариф поїздки. Водії поводяться чемно, на противагу попереднім водіям таксі, особливо це стосується тих, яких в екстрених випадках доводилось ловити на вулиці.

Мінімальне очікування було 5 хв., максимальне додаток показав 15 хв і я скасувала виклик – не отримала штрафних санкцій.

Щодо цін, на перший час поїздки були максимально привабливі за ціною, наприклад, вул. Дорошенка – Коновальця 17 грн. Згодом ціна з Коновальця на Водогінну була 56 грн. На запитання до водія, чому такий тариф, отримала відповідь, що тариф залежить пори дня, від того чи поїздка здійснена у час пік. Це була п’ятниця о 18.00 Виявляється це час, коли таксі є дуже актуальними і, відповідно, ціна є дорожчою.

Вільям, експат з Данії, який зараз живе у Львові:

Убер працює у Львові добре, у мене не було жодних проблем. Використовував його для поїздок в аеропорт, а також для поїздок в інші райони за межами центру. Водій зазвичай приїжджає в межах 5-15 хвилин на погоджене заздалегідь місце зустрічі. Також відзначу низькі ціни, нижчі, ніж в офіційних таксі. Водії зазвичай молоді, багато двадцятирічних. Можливо, більшість використовує Убер, що отримати просто якийсь додаткових дохід. Загалом враження позитивні, ніяких проблем.