Реставратор Мирослав Откович поставив на акварелі

Ювілейна виставка художника у Національному музеї у Львові

 |  Ярина Коваль   1487  

Виставка живопису народного художника України Мирослава Отковича у Національному музеї ім. Андрея Шептицького у Львові має кілька вагомих деталей. Попри заявлену ретроспективність, вона все ж основний акцент робить на творах художника останніх років. Вагома частина експозиції, окрім інших малярських технік, відведена акварелям. До речі, невипадково, бо йдеться про одного з найпомітніших львівських акварелістів, який навіть у радянські часи входив до Всесоюзної комісії з акварелі Спілки художників СРСР. А сама подія приурочена 70-річчю Мирослава Отковича.

Фото Ярини Коваль

«Є багато всіляких мудростей у різних народів, але наді мною завжди  тяжіє та велика мудрість, яку приписують Володимирові Мономаху, – сказав ювіляр на урочистому відкритті події. – У 70 років людина злізає з воза і пересідає на сани, які повільно рухаються вперед, і вже ніхто не знає, допоки вони будуть їхати. Тобто це такий момент переосмислення, коли робиш певні висновки. І я закликаю всіх шанувати себе і любити себе тут – в Україні і Львові. Бо якщо подивитися ближче і забути всі незгоди, то живемо ми справді в благословенному краї і трудимося для нього».

Фото Ярини Коваль

Мирослав Откович і справді для краю зробив і робить багато. Зокрема, саме з його ініціативи у 1983 році у Львові було створено Львівський філіал Національного науково-дослідного реставраційного центру України, керівником якого він став. Саме він є ініціатором організації професійної реставраційної освіти у Львові (відкриття відділів реставрації у коледжі імені Івана Труша та Львівській національній академії мистецтв). Саме він є автором проекту реставрації пам’ятки мистецтва національного значення – знаменитого Богородчанського іконостасу авторства Йова Кондзелевича. Зрештою, таких «саме» в біографії Мирослава Отковича є багато.

Фото Ярини Коваль

«Сьогодні Мирослав Откович оцінює пройдений шлях, маючи всі підстави для позитивних емоцій, – наголошує в анотації до виставки доктор мистецтвознавства Орест Голубець. – Він не зрадив своїм юнацьким мріям, батьківським переконанням і настановам учителів. Завжди залишався українцем і патріотом рідного краю. Можливо, й часом на шкоду самому собі, зберігав принциповість, вірність улюбленому фаху та усіма можливими силами спричинявся до великої справи збереження мистецької скарбниці українського народу. Створені ним мистецькі твори, відроджені його руками та руками його працівників ікони житимуть і нестимуть духовне начало до прийдешніх поколінь».