Ryanair зайшов до Львова. Показуємо на злих пташках, де зрада, а де перемога

 |  Уляна Куйдич   8746  
злі пташки

vidomosti-ua.com

Те, про що стільки говорили, нарешті сталося – найбільший бюджетний авіаперевізник Європи Ryanair оголосив про початок польотів в Україну. Компанія запустить одразу 11 рейсів: 7 зі Львова та 4 з Києва. Польоти розпочнуться у жовтні, квитки вже є у продажу на сайті компанії. Перші квитки «викинули» за акційною ціною – 19,99 євро в один бік.

Чи це означає, що ми тепер літатимемо в Європу по 20 євро?

Не зовсім. По-перше, ціна 19,99 євро заявлена на першу акцію компанії, яка закінчиться опівночі 16 березня.

Очевидно, що вона стане не останньою. Ryanair проводить розпродажі з такою завидною регулярністю, що деколи здається, ніби це звичайна ціна, а не акційна. Деколи промо-кампанії оголошують по кілька разів на тиждень, і певну кількість квитків можна купити навіть дешевше – по 5-10 євро. По-друге, потрібно розуміти, що акційні тарифи можуть бути навіть нижчими від собівартості. Ірландський лоукост у своєму флоті має Боїнги 737-800 однакової конфігурації на 189 місць. Зрозуміло ж, що 3780 євро (якщо всі місця продати по 20 євро) – це не та сума, якої вистачить навіть на покриття видатків. Тому квитків за мінімальною ціною є лише по кілька на кожний рейс.

На прес-конференції у Львові комерційний директор компанії Ryanair Девід О’Браян заявив, що середня ціна на квиток з України становитиме 40 євро. Що, зрештою, все одно нижче, ніж більшість пропозицій з аеропорту «Львів» сьогодні.

Куди будуть найдешевші квитки?

Ми цього не знаємо (Ryanair, напевне, знає, але не скаже), однак можемо спрогнозувати. По-перше, рейси до Польщі. Логічно, що квиток на переліт тривалістю 50 хвилин буде дешевшим від маршруту протяжністю кілька тисяч кілометрів. По-друге, тут назріває непогана конкуренція: на маршруті Львів – Вроцлав уже в квітні почне літати інший «бюджетник» – WizzAir, плюс активну експансію на український ринок планує польський національний перевізник LOT. Також на коротких рейсах лоукости конкуруватимуть з традиційними залізницею та автобусами. З WizzAir ірландці конкуруватимуть на ще одному маршруті – Львів – Берлін, тож і тут можна очікувати на «смачні» ціни.

Загалом, ціноутворення у будь-якої авіакомпанії залежить від багатьох чинників: сезонності, заповнення літака тощо. Тому сподіватися на супернизькі ціни на Новий рік чи в розпал відпускного сезону не варто. Традиційно найдешевші квитки продають за два-три місяці до польоту.

Чому нема рейсів до курортів?

Після озвучення карти польотів соцмережами покотилася маленька хвиля розчарування – немає Іспанії та Італії, до Кракова можна і по землі добратись, Меммінген так само «біля» Мюнхена, як Тернопіль біля Львова, а в Лондон узагалі треба британську візу. Тут потрібно розуміти кілька моментів. По-перше, компанія заходить на ті напрямки, які гарантовано дадуть пасажиропотік. Сотні тисяч українців у Польщі і кілометрові черги на кордоні – це вже запорука хорошого заповнення літаків.

По-друге, зарегульованість авіапростору. Поки не запрацювала угода про «Відкрите небо», усі рейси між Україною та європейськими країнами виконують на підставі двосторонніх угод. І якщо одні країни йдуть назустріч, то інші – ні. Підписання «Відкритого неба», до речі, заблокувала Іспанія. Але тут є підстави для оптимізму. Сам Ryanair на прес-конференції у Львові підтвердив, що планує запустити рейси до Італії та Іспанії вже наступного літа.

По-третє, в Мінінфраструктури заявили, що компроміс щодо «Відкритого неба» знайдено й угоду незабаром буде підписано. Зрештою, ірландці оголосили тільки про перші рейси зі Львова, ніхто ж не каже, що маршрутна мережа розширюватись не буде.

А годувати під час польоту будуть?

Ні. Тобто, можуть, але за додаткову плату. За додаткову плату, зрештою, буде все, крім самого транспортування вас із точки А в точку Б: багаж, напої, їжа, вибір місця у літаку тощо. Усі додаткові послуги – це теж серйозна графа у доходах компанії. З іншого боку, саме так і беруться ціни в 10 євро на квитки, з повним сервісом і ціна буде вищою. Детально про особливості бюджетних авіаліній ми писали тут.  Також варто не забувати, що лоукости люблять літати у віддалені аеропорти. Так, Ейндховен розташований за 70 кілометрів від Амстердама, а Меммінген від Мюнхена ще далі.

То в чому ж зрада?

Немає зради. Вихід величезної авіакомпанії на український ринок – це дуже хороша подія і позитивний сигнал для ринку. Від зростання конкуренції виграють усі, пасажири насамперед. Як впливає конкуренція на ціни, видно за напрямком Львів – Стамбул: щойно тут почало працювати кілька авіакомпаній, ціни відразу різко знизилися. Конкуренція – це не тільки дешеві квитки, це й хороший вибір. Прямі рейси зі Львова можна перерахувати на пальцях, а сам львівський аеропорт майже завжди виглядає доволі безлюдно. І це за пропускної здатності нового терміналу 2000 пасажирів на годину.

Нові недорогі рейси приведуть до міста туристів, Львів же в цьому плані має вже готову інфраструктуру, і сформований бренд. Якщо додати невисокі українські ціни, місто стане просто відкриттям для європейського мандрівника. А нові туристи – це завжди додаткові доходи для місцевого бізнесу.

Останнім часом в Україні загалом і у Львові зокрема почало працювати кілька знакових компаній. Схожий ажіотаж раніше спричинив Uber. Сьогодні – Ryanair. Ну що ж, чекаємо на PayPal?