Припаркуватися під Франком

Мирослава Іваник

Заступниця головної редакторки

У центрі Львова планують побудувати перший підземний паркінг на 350 місць

У Львівській міській раді найближчим часом планують оголосити конкурс на будівництво багаторівневого підземного паркінгу навпроти ЛНУ імені Івана Франка. Тимчасову домівку для машин розмістять під усією площею перед університетом.

«Ми робили первинне гідрогеологічне дослідження і за його результатами можемо говорити про побудову паркінгу на два рівні, де зможе одночасно запаркуватися близько 350 автомобілів», − розповіла у коментарі «Львівській газеті» начальниця управління інвестицій та проектів ЛМР Ольга Сивак.

Будуватимуть паркінг за кошти інвестора. Ідея у тому, щоб інвестор профінансував проектування та будівництво, а після цього займався операційною діяльністю − паркував машини та отримував з цього прибуток. Натомість місто надасть інвесторові безкоштовно ділянку під забудову, проведе туди усі комунікації та забезпечить дослідження ділянки, зокрема геологічні та археологічні, а також облаштує площу після завершення будівництва.

проект

Візуалізація площі від архітектурної фірми Unika

 

Оцінюють спорудження такого паркінгу у міській раді у 8-10 млн євро. Окупність схожих проектів у Європі − близько 15 років. За умовами договору, який сьогодні готують у міській раді, інвестор одразу після будівництва передасть об’єкт місту, але зможе ним керувати протягом 30 років.

За словами Ольги Сивак, у Європі схожі проекти роблять за схемою приватно-публічного партнерства. Однак українське законодавство у цьому питанні недосконале, тому у Львівській міській ради шукають інші шляхи, як втілити проект у життя.

Оголосити інвестиційний конкурс планують вже в березні. Питання обіцяють винести на розгляд депутатів на найближчій сесії ЛМР. Після цього протягом 30 днів у міській раді збиратимуть пропозиції потенційних інвесторів. Зголоситися на конкурс зможуть як українські, так й іноземні компанії. Однак аншлагу інвесторів у міській ради не дуже чекають.

«Гарантії, що ми матимемо чергу інвесторів, немає. Тим паче, щое це проект з довгою окупністю. А зважаючи на ризики, які є в нашій країні, небагато є охочих вкладати в такі проекти», − говорить Ольга Сивак.

Якщо все вдасться, 2017 року планують проводити дослідження ділянки та проектування. А вже після завершення будівництва на площу перед університетом очікують зміни.

«Ми обговорювали це питання зі студентами університету, які висловили бажання отримати після будівництва паркінгу велику площу перед головним корпусом ЛНУ. Це означає перенесення дороги з-під стін вишу. Чинна зупинка та постійне скупчення людей під стінами університету сьогодні створюють незручності для студентів та викладачів. Зараз опрацьовуємо можливість закриття цієї дороги. Але для цього потрібно напрацювати нову транспортну схему, куди зможуть їздити тролейбуси, автобуси та автомобілі», − розповіла Ольга Сивак.

Нагадаємо, це вже не перша спроба Львова побудувати підземні паркінги у центрі міста. У червні 2007 року міська рада ухвалила концепцію місця розташування земельних ділянок у місті, які призначено для будівництва готельних і торговельних комплексів, автостоянок. Відповідно до неї, у 39 місцях мали б постати багатоповерхові домівки для машин. Першим інвесторам вирішили віддати чотири найпривабливіші ділянки. Йдеться про площу Петрушевича, вул. Вітовського, вул. Батуринську та ріг вулиць Коперника й Стефаника. Конкурс на інвестора будівництва підземного паркінгу на кожній з цих ділянок провели ще 2009 року. Тоді де-юре знайшли забудовників трьох ділянок. Підземні стоянки на площі Петрушевича мало побудувати ТОВ «ІЛ Лев», а на вул. Вітовського − ТОВ «ІЛ Вест», на розі вулиць Коперника та Стефаника − ТзОВ «Річ девелопмент». Охочого будувати домівку для машин не було лише на вул. Батуринській. Як тоді було модно у Львові, інвестори зобов’язувалися спорудити паркінги до Євро-2012. Однак від часу конкурсу минуло чотири роки. Обіцяних паркінгів немає навіть на папері, тобто потенційні інвестори ще не розробили проектів.

За розрахунками фахівців інституту «Містопроект», які розробляли Генеральний план Львова, у центральній частині міста (або ділянках, що наближені до неї) потрібно забезпечити чотири-п’ять тисяч паркомісць для тимчасового зберігання авто.