«Кошти ПАТ «Укрзалізниця» збережено», – нардеп Ярослав Дубневич

Закон № 5428, який сьогодні ухвалив парламент у першому читанні та в цілому, захищає провідного перевізника країни – ПАТ «Укрзалізниця» – від спроб примусового стягнення за старими борговими зобов’язаннями та зберігає суттєві кошти для розвитку підприємства

Про це повідомляє голова парламентського Комітету з питань транспорту Ярослав Дубневич, який є одним з авторів документа.

«Цей закон передбачає дуже важливі заходи: тимчасове – до завершення АТО – недопущення примусового стягнення на активи ПАТ «Укрзалізниця» за зобов’язаннями підприємств залізничного транспорту, майно яких розміщене на не підконтрольній Україні території АТО», – написав Я.Дубневич на своїй сторінці в «Фейсбук».

За його словами, майно підприємств в зоні АТО (передусім – ДП «Донецька залізниця») юридично не передане ПАТ «Укрзалізниця» як правонаступниці. «Але, попри вимоги цивільного кодексу, попри здоровий глузд – до останнього часу йшли активні процеси зі стягнення боргів з ПАТ за неправосудними рішеннями судів. Незважаючи на відверту юридичну колізію. Як-то кажуть, коментарі зайві», – пише Дубневич.

За словами голови Комітету, ті кошти, які завдяки ухваленому документу тепер буде збережено на рахунках ПАТ «Укрзалізниця», дозволять «суттєво оновити рухомий склад і дорожню інфраструктуру, закупити вагони, відремонтувати залізничні шляхи».

Утім, на думку нардепа, яку він висловив нам в інтерв’ю, прийнятий закон не можна назвати остаточним шляхом порятунку «Укрзалізниці» в її складному фінансовому становищі.

«Зараз, коли затверджується план «Укразалізниці» на наступний фінансовий рік, коли вирішується перспектива підприємства й зокрема – доля його кредитних зобов’язань, усі зацікавлені сторони, які беруть участь у процесі: керівництво ПАТ «Укрзалізниці», а також Мінінфраструктури і Мінфін – повинні дуже уважно підійти до такого практичного питання, як зменшення валютної складової у кредитах, які має «Укрзалізниця», реструктуризація боргів і власне – до забезпечення своєчасного виконання кредитних зобов’язань. Проблему незадовільного фінансового стану провідного перевізника можна вирішити тільки комплексно», – наголосив депутат.

Нагадаємо, раніше вже повідомлялось, що ПАТ «Укрзалізниця» заявила про спроби примусово стягнути з підприємства боргові зобов’язання ДП «Донецька залізниця» на загальну суму понад 4 мільярди грн. За приблизними підрахунками, цієї суми вистачило б на придбання близько 4 тис. залізничних вагонів.