У Львові піднімуть вартість вивозу сміття для мешканців

Про перегляд тарифів заговорили після приходу на ринок фірми екс-радника Садового

 |  Мирослава Іваник   2327  

З наступного року львів’янам доведеться більше платити за вивіз сміття: як мінімум тариф відкоригують на підвищену вартість мінімальної зарплати, яка від січня має становити 3200 грн. Однак, імовірно, мешканцям доведеться також платити за закриті «Грибовичі». У мерії розглядають можливість закласти у тариф перевезення відходів на дальшу відстань, аніж було досі.

«Наразі офіційних звернень до департаменту щодо підняття тарифу не було. Але перерахунок тарифу можливий, − коментує «Львівській газеті» директор департаменту ЖКГ міськради Сергій Бабак. − До нас можуть звернутися перевізники з розрахунками. Якщо все буде економічно обґрунтовано, ми розглядатимемо коригування тарифу. Наразі йдеться про складову мінімальної зарплати».

Разом з тим чиновник каже: розглядають імовірність перегляду й інших складових тарифу. «Ми починаємо попередні розрахунки. Але це дуже складні та довгі розрахунки. Але все треба рахувати, бо тариф повинен бути економічно обґрунтований».

Серед «інших» складових передусім ідеться про розрахунок вартості дороги до сміттєзвалища. До червня цього року львівське сміття вивозили лише за кілька кілометрів від міста – на грибовицьке сміттєзвалище. Після пожежі на сміттярці та трагедії, яка забрала життя трьох рятувальників та, ймовірно, еколога ЛКП «Збиранка», львівське сміття мандрує Україною. Відомо, що його вивозили і на полігони Львівської області, й за сотні кілометрів – на полігони Київщини та Дніпропетровщини.
Сьогодні львів’яни платять за вивезення та захоронення сміття 370 грн за тонну. За словами депутата Львівської міської ради Романа Іванціва, кожен львів’янин платить за вивіз сміття приблизно 12 грн на місяць. Якщо у тариф закладуть перевезення відходів не до Грибовичів, а на відстань у 50 км, за підрахунками депутата, це додасть до платіжки кожної людини 1,3 грн щомісяця. Водночас ця сума суттєво зменшить компенсації фірмам, що обслуговують Львів з міського бюджету. Наскільки ж збільшаться платіжки львів’ян після коригування усіх складників тарифу, депутат наразі не знає.

«Сьогодні вартість вивезення сміття величезна, і місто не має на це жодного впливу, а лише змушене компенсувати її перевізникам. Потрібно мати чіткий перелік полігонів у межах області, куди вивозить сміття, і тоді витрати будуть значно менші. Якщо розподілити львівське сміття пропорційно по всіх полігонах області, то це зовсім не буде проблемою. Куди вивозити сміття, має вирішувати не перевізник, а міська рада», − прокоментував Роман Іванців.

Нагадаємо, на останній сесії Львівської міської ради, що відбулася першого грудня цього року, депутати виділили 35 млн грн. Орієнтовно перевезення сміття обходиться місту у 20 млн грн з бюджету щомісяця. Однак раніше про те, щоб компенсувати ці суми за рахунок тарифу не говорили.

Активно про підняття тарифів на вивезення та захоронення сміття у Львові заговорили після заходу на львівський ринок нового оператора. 30 листопада відбувся конкурс, за результатами якого 6 із 6 ЛКП у Галицькому районі Львова віддали цілком новій фірмі − ТзОВ «Грінера Україна», яка не має досвіду роботи у Львові та Україні. Її директором є Богдан Михалусь – колишній позаштатний радник міського голови Львова з питань інфраструктури (з грудня минулого року до 31 жовтня цього року). Керівник ТзОВ «Грінера Україна» декларує, що вже вклав у нове обладнання 1,5 млн євро, при цьому статутний фонд фірми – 44 тис. грн.

Цікаво, але за збігом обставин Роман Іванців, який говорить про підняття тарифу на вивезення сміття і наголошує, що це його особиста думка як депутата, також є керівником юридичної компанії, яка на замовлення надає окремі юридичні послуги  ТзОВ «Грінера Україна».