Колектор на Городоцькій ремонтуватимуть до третьої ночі

     730  

Як повідомили в ЛМКП «Львівводоканал», роботи із заміни аварійної ділянки колектора на вул Городоцькій триватимуть до 2-3-ї години ночі. Проте ранку трамваї вже зможуть виїхати з депо, – обіцяють у «Львівводоканалі».

«Роботи ускладнились, оскільки натрапили на ґрунти-пливуни. Зараз ми завезли туди пісок і щебінь. Роботи триватимуть до 2-3-ї ночі. Необхідні труби також уже завезли, але ще не під’єднали. Але зранку трамваї вже зможуть виїжджати з депо», – повідомили в ЛМКП «Львівводоканал».

Нагадаємо, раніше в ЛМКП «Львівводоканал» повідомляли, що працівники підприємства досі працюють на вулиці Городоцькій, де проводять роботи з заміни аварійної ділянки колектора. Роботи складні і триватимуть до ночі. За зміненою схемою під час робіт курсує трамвай №11 – до вокзалу.

Пливуни – переважно піщані ґрунти, що проявляють рухомість за певних гідродинамічних умов. Такі ґрунти насичені водою, складаються з дрібнозернистих пильоватих пісків із мулистими і глинистими домішками. При розтині вони починають рухатися подібно до густого киселю. У разі потрапляння вологи пливуни набувають рідкого стану.

Головні специфічні властивості пливунів такі:

– приходять у пливунний стан при дуже низьких значеннях гідродинамічного тиску;
– погано віддають воду (вода каламутна, з мулистими частинками);
– при висиханні маса справжніх пливунів твердіє (за рахунок колоїдних зв’язків);
– перетворюються на рідину за невеликої вологості (приблизно 0,30);
– володіють властивостями тіксотропії (перетворюються на рідину при динамічних впливах).

Якщо під час будівельних робіт пливуни не оголюються, то вони можуть бути надійними основами споруд (витримують значні навантаження при незначних деформаціях). Якщо ж пливун розкритий котлованом, він може повністю витекти в котлован, що призводить до суттєвого збільшення земляних робіт, а також до пошкоджень наявних споруд внаслідок осідання поверхні.