Демпінг для душі, або Чому українські виконавці відмовились від доларів

     1518  

Українська музика чи не вперше після 1990-х отримала такі потужні шанси на запит у вух та сердець українців. Ми нарешті зрозуміли, хто головний ворог народу, й тому готові прощатися із засиллям російського музичного сміття. А ще за останні два-три роки змінилися наші смаки. Наприклад, традиційні спеціальні тести та рейтинги ефірів (це такі собі музичні «зрізи») львівських радіостанцій показують дві чіткі тенденції. Перша – українську музику хочуть чути і слухають в рази більше, ніж у 2012 – 2013 роках. Друга – якісну англомовну музику, імпортовану з Європи та США (те, що медійники звикли називати «фірма») львів’яни слухають удвічі активніше

Словом, перспективи є, за них варто боротися. Як реагують львівські виконавці на нові відкриті ворота для тріумфів, ми вирішили порозпитувати у людини, яка про успішність нашого шоу-бізнесу знає усе. Знає, бо рахує з виконавцями їхні ж гроші. У нас в гостях засновник та власник найпопулярнішого квиткового сервісу Gastroli.ua та організатор багатьох масштабних концертів і шоу Ростислав Кулик.

unnamed

– Для українських виконавців ринок вивільнився насамперед тому, що російські артисти не приїжджають до нас узагалі. І це суттєво зменшило конкуренцію, адже гріхів не сховаєш: навіть ду-у-уже поважні галицькі пани й пані, які зараз тричі плюють через плече, побачивши по телевізору Путіна, свого часу за кілька місяців наперед скуповували квитки на басково-кіркорових. Тепер усі декларують любов до українського, – каже Ростислав Кулик. – На щастя, кількість концертів українських виконавців зросла порівняно з минулим роком мінімум удвічі. І майже завжди – аншлаги.

– Як ти пояснюєш активний інтерес людей до концертів? Адже відколи долар застрибнув на неймовірний щабель, українці перестали жити видовищами. Лише хлібом…

– По-перше, психологічна ситуація у суспільстві стабілізувалася, як на мене. Людям трохи відлягло від подій, пов’язаних із Майданом та війною. Вимучені поганими новинами, зрозуміли, що життя триває. І це таки на краще. Відповідно, треба культурно насичуватися. Таким недорогим варіантом і став похід на концерт. Чому? Тому що колись усі концерти були прирівняні до долара. Грубо кажучи, гонорари всім виконавцям платили у валюті. Втім девальвація підняла валюту в кілька разів, а ціна на квитки залишилася фактично на попередньому рівні. Українські виконавці зрозуміли вимоги суспільства, адже вони є його частиною. І теж хочуть заробляти гроші. Тому зараз працюють за гривні, у такий спосіб сильно демпінгуючи. Але для людей мають можливість зберігати ціни на об’єктивному рівні. Зрозуміло, що вартість квитків підвищилася, порівняно з 2013 – 2014 роками десь на 50%, але порівняно з інфляцією, можна впевнено сказати, що квитки подешевшали. Тому відвідувати концерти стало доступно.

– Яка зараз середня ціна на квиток?

– За нашим аналізом, це приблизно 400 грн на концерти топових українських виконавців, львівських виконавців – до 200 грн. До речі, 2014-го у Львові он-лайн продавали, за нашими підрахунками, 5-7% квитків, а за 2015 рік через інтернет ми продали 35-40% на всі події, квитки на які реалізовували через наш мережевий сервіс. Тобто вже 2016-го ми прогнозуємо, що кожен другий квиток буде куплено он-лайн. Така зручність теж зумовила новий приплив людей на концерти. Електронний квиток і дуже розвинута дистрибуція кас дала можливість зручніше та простіше організовувати собі похід на якусь акцію.

– А як, на твій погляд, львівські виконавці реагують на вимоги часу щодо якості та фірмовості музики та, зрештою, усього, що цю музику супроводжує?

– Насамперед, почали по-справжньому цінувати публіку. Артисти значно більше вкладають у розвиток та якість концертів. І нарешті спостерігаємо нову тенденцію, яка вже багато років працює на Заході: наші виконавці почали вкладати гроші в хороші, якісні рекламні кампанії, навчилися працювати з організацією концерту. Витрачаються на якісний продакшн, якісний звук, шоу, світло, техніку, екрани. Відповідно, концертні програми стають цікавіші та видовищніші, конкурентніші. Підтвердження – усі новорічні та різдвяні концерти львівських виконавців пройшли однозначно на ура. З аншлагами та задоволеними відгуками у соцмережах.

Розмовляла Дана Ганус