Цьогоріч у Львові побудують рекордну кількість велодоріжок — 60-70 км

     379  

Про це «Газеті» розповів радник міського голови з питань розвитку велоінфрастуртури Олег Шмід

За його словами, це стане хорошим поштовхом до розвитку веломережі міста.

Повільний старт

23 травня 2011 року виконком Львівської міськради затвердив програму першого етап розвитку веломережі у Львові, згідно з якою за 9 років у місті мають збудувати 268 км велодоріжок. Однак, коли за два роки роботи кілометраж велодоріжок ледве дотягував до 9 кілометрів, велосипедисти вже й не сподівались на омріяні 268 км.

За словами Олега Шміда, якщо спершу через брак фінансування побудова доріг для велосипедистів тривала повільно, то з роками розвиток веломережі міста значно зріс. До прикладу, 2014 року вдалося побудувати понад 30 км велодоріжок.

Загалом, за 4 роки у Львові побудували приблизно 45 км доріжок для велосипедистів, на які витратили 25 млн. грн: понад 18 млн. грн виділили з міського бюджету, 6 млн. грн. — грант Німеччини, та 400 тис. грн. — кредит ЄБРР.

Дорога в нікуди

Зараз шматки велодоріжок можна побачити в різних частинах міста, однак проблемою є те, що вони поки що не з’єднані між собою.

«Веломережа — це не інженерна споруда, яка може постати за ніч. Її треба будувати поступово та складати шматочками, як пазл. Розбудову веломережі ми переважно прив’язуємо до плану реконструкції вулиць. Це допомагає економити. Адже коли проводять плановий ремонт вулиці, значно легше відразу облаштувати місце для велодоріжки. У такому разі на велодоріжку витрачається приблизно 5% фінансування ремонтних робіт всієї вулиці», — розповідає Олег Шмід.

Пан Шмід зазначає, що цьогорічні велодоріжки почнуть з’єднувати між собою на різних вулицях, тим самим формуючи цілісну веломережу. Один із таких «єднальних шматків» уже восени буде в Рясному-1, на його будівництво виділять приблизно 6 млн. грн. з бюджету Львівської міськради.

«Її умовно називають велодоріжкою в Рясному-1, тому що її центр проходить через цей мікрорайон. Насправді вона значно довша. Географічно ця велодоріжка починається в Рясному-2, проходить через вул. Шевченка й аж до кінцевої зупинки трамвая №7. Її протяжність в обидва боки — 8 км. Це додасть чималий шматок до львівської велоінфраструктури. Проект розробили ще 2 роки тому, але через брак фінансування його не було реалізовано», — пояснив чиновник.

До кінця року також планують сполучити Збоїща через вул. Мазепи та просп. Чорновола з Оперним театром, а якщо цьогоріч завершать ремонтні роботи з прокладання трамвайної колії на Сихів, то вдасться сполучити просп. Червоної Калини через вул. Стуса із вул. Шота Руставелі та вул. І. Франка.

За словами Олега Шміда, будівництво велодоріжок здійснюватимуть коштом Львівської міськради, крім тієї частини, що пролягатиме вулицею Стуса, адже її прокладуть у рамках будівництва трамвайної колії на Сихів, яке фінансують за кошти кредиту ЄБРР.

«Думаю, до 2019 року ми завершимо перший етап розвитку веломережі в місті, тобто побудуємо 268 км велодоріжок. Зараз це звучить більш ніж реально, адже велоінфраструктура розвивається дуже стрімко», — зазначив держслужбовець.

Безпека на дорозі

Торік Інститут міста провів соціологічне дослідження серед молоді щодо міської велоінфраструктури. Лише 42,9% погодилися з твердженням, що велосипед безпечний як засіб пересування містом.

«На жаль, результати дослідження є актуальними й досі. Багато людей бояться їздити на велосипеді через те, що велоінфраструктура лише починає розвиватися. У нас немає цілісної веломережі, і роверистам потрібно виїжджати на проїжджу частину, де вони часто стикаються з хамством водіїв. Я неодноразово зіштовхувалася з тим, що водії перевищують швидкість, не дотримуються правил дорожнього руху та зупиняються у невідповідних місцях», — розповідає велоактивіст, засновниця Львівської асоціації велосипедистів Анастасія Судковська.

Анастасія Судковська наголошує: щоб вберегти себе на дорозі, велосипедисту треба дотримуватись простих правил: їхати у правому крайньому ряду дороги, ознаковувати свої зупинки (піднята рука догори попереджає про зупинку, піднята права рука — поворот праворуч, ліва — ліворуч) та використовувати захисний шолом.

Нагадаємо, згідно з ПДР, дорослі велосипедисти, яким виповнилось 16 років, не мають права їхати по тротуарах, на яких немає велодоріжок. Однак велосипедисти розповідають, що інколи задля власної безпеки доводиться порушувати цей пункт правил дорожнього руху.

«Перехожі набагато лояльніші до нас, аніж водії, тож іноді значно легше та безпечніше проїхати тротуаром, бо коли бачиш, як «ганяють» наші водії, страшно виїжджати на дорогу. Я не новачок, на велосипеді їжджу з дитинства, але коли тебе «підрізає» автівка, яка мчить на шаленій швидкості, дуже легко розгубитися. Тим паче, що ти є зовсім незахищеним», — каже велосипедистка Ольга.

Дівчина сподівається, що з розвитком велоінфраструктури зросте і рівень культури поведінки на дорогах. «Хочеться, щоб водії розуміли, що велосипедист — це не перешкода, а теж учасник дорожнього руху», — додає Ольга.

Софія Лазуркевич