Як вижити бізнесу в умовах кризи: рекомендації експерта з інтернет-маркетингу

     443  

В умовах наростання економічної кризи більшість підприємців опинилися у скрутному становищі

Для багатьох компаній стала актуальною проблема виживання в умовах кризи. Це підштовхує їх до пошуку нових шляхів реалізації своєї продукції, а також змушує цікавитися способами утримання існуючих клієнтів та залучення нових. Надати допомогу в пошуку відповідей на актуальні питання представників бізнесу погодився Антон Юдін – керівник агентства інтернет-маркетингу UAWEB.

Антон, що відбувається з вітчизняним ринком в умовах кризи, і які завдання є першочерговими для підприємців в подібній ситуації?

В умовах кризи попит з багатьох напрямків знизився в рази, і численні компанії змушені згортати свою діяльність. Тому головне завдання, яке стоїть перед підприємцями – утриматися на ринку. Якщо певній кількості компаній вдається залишитися в числі гравців ринку, то згодом, коли криза закінчується, вони ділять ринок між собою і суттєво нарощують прибутки, завдяки збільшенню попиту. Саме такий розвиток подій ми спостерігали в період кризи 2008 року і після його завершення.

Чому деяким компаніям не вдається втриматися на ринку в кризовий період? Можливо, вони допускають якісь типові помилки?

В умовах скорочення продажів падає прибуток від роботи підприємства, і його керівництву доводиться знижувати витрати. Ринок звужується, а підприємці ще й самі знижують свою частку на ринку, зменшуючи рекламну активність.

Реклама – це не те, на чому слід економити, якщо фірма хоче втриматися на ринку. З точки зору перспектив набагато вигідніше звільнити секретарку і самому виконувати її роботу, ніж відмовлятися від реклами.

Сприйняття потенційного клієнта не залежить від наявності або відсутності кризи. Якщо він потребує той чи інший товар, то віддасть перевагу продукції, яка була правильно прорекламована. Відповідно, відмовляючись від реклами, підприємець фактично віддає потенційного покупця своїм більш далекоглядним конкурентам.

Але якщо ситуація все-таки вимагає від компанії скорочення витрат на рекламу, то як це зробити правильно? Як визначити, від яких видів реклами можна відмовитися, а які слід залишити?

Безумовно, в такій ситуації потрібно проводити перерозподіл коштів на рекламні канали, так як це допоможе ефективно витрачати кошти, а не зливати бюджет. Головним показником корисності реклами є її ефективність – те, наскільки вона допомагає підвищувати продажі.

Сьогодні підприємцям доступні всі необхідні інструменти для визначення ефективності реклами, особливо онлайн-реклами. Інструменти web-аналітики (Google analytics, Яндекс.Метрика) і відстеження дзвінків (call tracking) дозволяють оцінити ефективність кожної гривні вкладеної в рекламу. Аналітика дає можливість виявити найбільш ефективні рекламні канали і направити основні грошові потоки на їх фінансування.

Ви сказали, що рівень продажів – не єдиний критерій ефективності реклами. Які ще критерії вважаються найбільш важливими?

В умовах кризи у підприємств на перший план виходять такі завдання: не втратити бізнес, частку на ринку, і зберегти ключових фахівців. У деяких випадках реклама вважається ефективною, навіть якщо не дає прибутку (тобто, виходить робота в нуль). Наприклад, якщо вона дозволяє отримати або зафіксувати якусь частку на ринку. Це дає можливість істотно підвищити прибутки після закінчення кризи. Взагалі кризовий період – це не тільки час складнощів, але і період розширення можливостей для поліпшення своїх позицій. Звичайно, за умови грамотного підходу до розвитку бізнесу.

Які рекламні канали, на Ваш погляд, варто використовувати дрібним і великим компаніям?

До найбільш універсальним рекламним засобам, якими користуються компанії різних розмірів і всілякої спрямованості, є SEO-просування, контекстна реклама, таргетингова реклама в соціальних мережах, банерна реклама. А реклама у відео-форматі, розміщена на Youtube, стає відмінною альтернативою телевізійної реклами. Е-мейл розсилки дозволяють ефективно працювати з діючими та потенційними клієнтами. Розсилати можна інформацію про знижки, акції, нових товарах.

Вибір тих чи інших інструментів реклами визначається специфікою роботи компанії, асортиментом її товарів, особливостями цільової аудиторії та багатьма іншими факторами. Важливо відстежувати ефективність кожного каналу. Найкраще з підбором правильних рекламних засобів впорається фахівець-маркетолог.

Що б ви порадили тим підприємцям, які готові активно вести бізнес в мережі інтернет?

Звернутися до фахівців (у нашу компанію або іншу не важливо) ми допоможемо скласти стратегію, позначить строки бюджети, запропонувати найбільш ефективні рекламні інструменти, допоможемо зробити рекламу максимально ефективною.

Компанія UAWEB відкрита до партнерства співпраці. Звертайтеся. Телефонуйте, Базовий аудит безкоштовно, або первісна консультація безкоштовно.

Антон, велике спасибі за змістовні відповіді

Завжди радий допомогти. Хочу побажати читачам високих досягнень у бізнесі та успішних продажів.

За матеріалами uaweb.ua