На Донбас за дешевими автомобілями

     495  

Iнтернет-сайти, що спеціалізуються на продажі автівок, заполонили неординарні оголошення. Їхня основна особливість — дуже низька вартість машин

Роман Бойко

Як правило, власники таких автомобілів живуть на Донбасі. Щоправда, ті, хто вирішив за безцінь придбати автівку, повинні бути пильними, інакше можна потрапити в халепу.  

Територія низьких цін

Volkswagen Passat B5, 2006 року випуску, за 3 тисячі американських доларів — це не фантастика і навіть не автомобіль з польськими номерами. За таку ціну реально знайти «німця» на Донбасі. Трішки старіші «Деу» можна придбати за таку ж суму, але в гривнях. Звичайна ціна таких автівок значно більша. Часто в оголошеннях вказують: «Ціна договірна». Варто зателефонувати за вказаним номером, поторгуватися і можна дійти до дуже привабливої суми.  

Єнакієве, Харцизьк, Луганськ — ці регіони найчастіше є територіями демпінгових цін на авто. На бажання і наявності грошей машину можуть доставити в інше місто: за 700 гривень авто переженуть у Харків, а за 1400 — у Київ. 

Дешеві транспортні засоби можна знайти й в інших східних областях, скажімо, в тому ж Харкові. Там розпродують своє майно переселенці з Донбасу. Вони змушені покинути свої домівки, роботи немає, тому потрібні гроші, щоб бодай якось прогодувати себе і сім’ю. Але є й інша категорія продавців, які продають чуже майно.  

Автоклони

У містах, де господарюють бойовики, діють бандитські закони. У кого є зброя, хто сильніший, той і встановлює свої порядки. Тому чимало місцевих жителів потерпають від терористів, зазнають грабунку. 

Бандити відбирають у мирних людей їхні автомобілі. А дехто із терористів навіть намагається вести протизаконний бізнес, пропонуючи крадені автомобілі на продаж. Вони підробляють номери агрегатів краденого авто й документи під нього на зареєстрований у базі ДАІ транспортний засіб такої ж моделі та кольору. Так створюють автоклон. Щоб швидко продати авто, їхня вартість суттєво менша за ринкову. 

Авто із салонів

На Луганщині та Донеччині потерпають не лише мирні жителі, а й компанії. За місяці військового хаосу бойовики розграбували тамтешні автосалони. Останні спершу припинили роботу й спробували передислокувати свій товар у режим складського зберігання. Але і це їх не вберегло від бойовиків. Чимало новеньких автівок перекочувало в сусідню Росію, деякі залишилися в Україні. 

Тим паче, що виявити їх не зовсім просто.  Адже бойовики захопили чимало відділень міліції й отримали доступ до бази даних ДАІ та чисті бланки техпаспортів. За підробленими документами машини легко вивозять із зони АТО (у ДАІ на блокпостах рідко є доступ до централізованої бази даних), а потім продають через інтернет-оголошення. 

Як вберегтися від шахраїв

Працівники ДАІ радять звертати увагу на ціну авто. В якому складному становищі перебував би продавець, дешевизна повинна насторожити покупця. І навіть якщо в людини є довіреність, це не гарантує, що авто не крадене. До того ж будь-яку довіреність можна оскаржити в суді. Правоохоронці радять принаймні звертатися до нотаріусів перед покупкою авто — ті можуть перевірити, чи не є машина крадена. Також це можна перевірити у будь-якому МРЕВ.

Щоб уникнути можливого придбання краденого авто, не варто вірити генеральній довіреності, що не передбачає огляду в ДАІ. Слід обов’язково провести в МРЕВ експертизу ТЗ. Дотримання цих правил дозволить не стати володарем двійника, який все одно конфіскують після першої ж перевірки ДАІ.

Стагнація ринку

Тим часом в Україні спостерігаємо падіння ринку вживаних автомобілів. Ще на початку літа суттєво знизився попит на дорогі або великі автомобілі, покупці, в основному, полювали за дешевими й економічними транспортними засобами. А останні дані, які оприлюднила Асоціація українських автовиробників (УкрАвтопром), свідчать про ще більше скорочення попиту на вторинному ринку. Фахівці заговорили про стагнацію.

Згідно зі статистичними даними УкрАвтопрому, протягом серпня проведено перереєстрацію понад 7000 транспортних засобів, які раніше були в експлуатації. Якщо порівнювати з показником липня поточного року, це лише на 25% менше. Однак порівняння з кількістю автомобілів, куплених на вторинному ринку за серпень минулого року, показало падіння купівельної активності вже на 65%.

Найпопулярнішим, згідно з даними асоціації, на ринку старих автомобілів цього року є транспорт комерційного призначення — пасажирські мікроавтобуси до 10 місць і вантажівки. Автомобілів цієї групи продано близько 7 тисяч. Що ж до легкових автомобілів, то зниження попиту вражає — за період реалізовано всього 345 одиниць.

Крім того, явно не користуються ажіотажним попитом автобуси: продано всього 50 одиниць цього транспорту. Аналітики УкрАвтопрому констатують скорочення загальної ємності авторинку з реалізації вживаного транспорту в три рази від початку поточного року. Кількість проданих автомобілів —  менше ніж 32 тисячі одиниць.