Цеерушник проти цеерушниці

     2047  

На dvd вийшов найкращий фільм року за версією Американської кіноакадемії

Політичний трилер «Оперція Арго» Бена Аффлека демонструє те краще, що є в американському мейнстримівському кіно сьогодні. 

Усі сили країни (США, зрозуміло) кинуто на порятунок шести її громадян. Річ у тім, що в Ірані під час перемоги ісламської революції  усіх співробітників посольства США було взято заручниками. Шістьом удалося втекти і схо­ватися у будинку канадського дипломата. Їх страта — лише питання часу. До справи береться агент ЦРУ, який розробляє масштабну операцію з їхнього порятунку. У голов­ній ролі — сам Бен Аффлек, для якого «Операція Арго» стала третім фільмом режисера Аффлека.


Операція “Арго”

Бен, звичайно, далекий від творення артхаузного шедевру, проте в обраному жанрі він  справується блискуче. 

Спочатку режисер повністю занурює глядача в атмоферу небезпеки революційного Ірану, потім заплітає інтригу так міцно, що напруження зростає з кожною секундою. 

Фільм вийшов, з одного боку, реалістичним, з іншого — захопливим. Це те, чим завжди славилося американське кіно: фінал передбачуваний, а дивитися дуже цікаво.

Проте той нерв, який є основним у картині, стосується не лише сюжету. Аффлеку вдається за напруженими подіями не втратити й питання про моральну відповідальність. І хоча з художньої точки зору  картина нових горизонтів не відкриває, цей якісний фільм, без сумніву, робить Аффлекові честь і як режисеру, і як акторові.

Ще один фільм — «Ціль номер один» — Кетрін Бігелоу, також номінували на головну статуетку, вийшов на диску майже одночасно, хоч і програв «Операції Арго». Програв не лише у змаганнях, а й у художньому плані. І не лише «Операції Арго», а й самій Бігелоу, чий «Володар бурі» виглядав знач­но переконливіше, ніж нова робота режисерки.


«Ціль номер один» 

Назва стрічки в оригіналі — «Нульова видимість 30» (Zero Dark Thirty). Це — військовий термін, що позначає точний час — 00.30. Саме тоді морські піхотинці почали сцецоперацію, під час якої Бена Ладена убили 2 травня 2011 року.

Надто мала часова відстань, мабуть, і стала причиною того, що Бігелоу не змогла осмислити реальні події і надати їм художнього трактування. Тим паче, що спочатку сценарій писали про невдале, затяжне та безнаійне полювання на терориста №1. Зрозуміло, що з мистецької точки зору там було де розвернутися, проте реальність змусила команду терміново переписувати сценарій.

Але найцікавішим у картині залишилося саме відчайдушне прагнення головної героїні, агента ЦРУ Майї досягнути мети. Ця роль Джесіки Честейн додала нового заряду її акторському арсеналу, що за останні два роки збагатився найрізноманітнішими видами зброї. А розвиток образу  найкраще, що є у картині Бігелоу.