«Ідіть і не согрішайте!»

     261  

Андрій Садовий відпустив з миром «конячок» своєї транспортної псевдореформи

Про рішення змінити керівників управління транспорту міський голова повідомив їх в останній день роботи. «У мене була колись домовленість з керівництвом Політехніки: ми беремо людей, вони працюють у місті, а потім збагачених досвідом повертаємо їх назад у виш, щоб вони могли навчати студентів, уже маючи практичний досвід, не тільки теоретичний», — пояснив Андрій Садовий. 

Пореформили й кинули

Заява мера стала несподіванкою для громадськості, депутатів, працівників управління транспорту і зв’язку й, зрештою, для Львівської політехніки, куди мають повернутися доценти. Як зазначили в управлінні, про зміну керівництва вони дізналися лише наприкінці минулого тижня. Фактично тоді ж про повернення «блудних» доцентів дізнався й завідувач кафедри транспортних технологій Інституту інженерних технологій та транспорту НУ «Львівська політехніка» Євген Форнальчик. 

«Про те, що вони повернуться на кафедру, я не знав. Думав,  довше там працюватимуть, — пояснює Євген Форнальчик. — Протягом року вони працювали в інституті за сумісництвом: проводили практичні заняття, керували дипломниками. З першого лютого прийматимемо їх на роботу».

Такі коментарі звучать щонайменше дивно. Адже, за словами Галини Бордун, начальника відділу кадрів Львівської міськради, заяви на звільнення за власним бажанням Андрій Білоус і Микола Жук подали в «Єдине вікно» ще 14 січня (!). 

Зміна варти

Цікаво, що міський голова дуже довго тримав лінію оборони своїх протеже. Навіть ігнорував їхні заяви про звільнення. «Вони кілька разів писали заяви, але міський голова їх не погоджував, — коментує свободівець Іван Гринда, голова постійної депутатської комісії інженерного господарства, транспорту і зв’язку ЛМР. — Ще рік тому «Свобода» показала своє ставлення до роботи Білоуса й Жука, коли їх виштовхали зі сесійної зали. Реакція мера запізніла мінімум на півроку».

Здивував депутата й вибір наступників реформаторів — директора департаменту Євро-2012 Олега Засадного та його заступника Олега Вілюри. 

«Вибір справді несподіваний. Думаю, міський голова обрав Засадного тому, що під час Євро-2012 він разом з Вілюрою організував доїзд гостей з аеропорту, залізничного вокзалу та центру міста, і вони розуміються на транспортній схемі», — іронізує Іван Гринда.

Про поспішність звільнення свідчить і те, що колишні очільники навіть не довели до завершення перевірок транспортних підприємств на виконання умов договорів на перевезення. Зокрема, у вівторок було заплановано перевірити ПАТ ЛТАП-14630. Як зазначив голова правління підприємства Семен Кузьбит, перевіряти машини приїхали лише працівники ДАІ. «З управління транспорту передзвонили й повідомили, що перевірки не буде, оскільки в управлінні змінилося керівництво», — сказав пан Кузьбит. 

Микола Жук та Андрій Білоус своє звільнення не коментують. Перший телефоном зазначив, що зайнятий на кафедрі й більше слухавки не брав. А пан Білоус відповів: «Я коментуватиму через два тижні. Зараз у мене релакс». Їхні наступники теж висловили дивну одностайність і не пояснюють свого призначення. Олег Засадний переказав через прес-службу міськ­ради, що бере два тижні, щоб ознайомитися з колективом та роботою управління. А Олег Вілюра запропонував написати інформаційний запит… 

До речі, ще під час свого керування департаментом «Євро-2012» Олег Засадний завжди був закритим для преси. Не відзначився й реалізованими проектами. Інвесторів на будівництво стадіону О. Засадний не знайшов: відповідальність за будівництво стадіону й аеропорту перебрала на себе держава. Інфраструктури довкола стадіону теж не видно. Ремонтом доріг займався перший заступник міського голови Олег Синютка. Квитки на футбольні матчі серед депутатів ділив секретар ради Василь Павлюк. 

Спалені мости 

То чому ж насправді міський голова звільнив своїх протеже? 

Найочевидніше — А. Садовий «прикриває» провал реформи та вмиває руки в передчутті наслідків. А ще виторговує право на власний розсуд розпоряджатися бюджетом розвитку міста та добору чиновників, якщо депутати таки домагатимуться змін у структурі міськради.

Критичною точкою стала річниця транспортної реформи. Виявилося, що протягом року маршрутна мережа  на третину набула вигляду колишньої. Перевізники заговорили про підвищення тарифу на проїзд до трьох гривень, а львів’яни — про неякісні послуги. В міськ­раді «несподівано» зрозуміли, що в договорах немає жодних реальних важелів впливу на перевізників. А якщо керуватися умовами тендера про обов’язкове оновлення 20% автобусів на нові низькопідлогові, то угоди потрібно розривати з усіма. Відповідати за хаос мер не хоче. Тож він змінив керівництво управління. Мовляв: досі була цілісна політика в транспорті, а тепер, вибачте, люди мають подумати, з’ясувати…

Чергові зміни в громадському транспорті стають все очевиднішими. І підтверджує це коментар Івана Гринди: «Зараз розглядаємо нове положення про конкурс. Ми виграли два суди про те, що запровадження транспортної схеми й проведення конкурсу на обслуговування маршрутів не чинні. Тому домагатимемося визнати результати конкурсу недійсними й проводити новий».