У закладах Львівщини реалізовують українсько-канадський проект інклюзивної освіти

     223  

Згідно з дослідженнями, українці загалом позитивно ставляться до навчання у звичайній школі дітей з особливими потребами

Учора, 27 лютого, у приміщенні Львівської обласної державної адміністрації під керівництвом заступника голови – керівника апарату Львівської ОДА Івана Груника відбулася нарада-зустріч з керівництвом українсько-канадського проекту «Інклюзивна освіта для дітей з особливими потребами в Україні» на тему «Роль Львівської ОДА у реалізації українсько-канадського проекту «Інклюзивна освіта для дітей з особливими потребами в Україні», виконання зобов’язань взятих відповідно до Меморандуму про співпрацю». Реалізація проекту відбувається в навчальних закладах Львівщини та Криму.

Під час наради було обговорено здобутки та подальші перспективи розвитку інклюзії дітей з особливими освітніми потребами в навчальних закладах Львівщини.

До речі, понад половина мешканців України (53%) ставляться позитивно до того, що в школі разом з їхніми дітьми можуть навчатися діти з особливими потребами. А кожен п’ятий (21%) навіть скористався б цією нагодою, щоб налаштувати свою дитину на допомогу таким дітям у навчанні й житті. Такими є дані дослідження, яке провели Європейська дослідницька асоціація (ERA) та компанія InMind за підтримки Освітньої програми Міжнародного фонду «Відродження». Опитування проводили у Львові, Полтаві, Сімферополі та Києві в червні 2011 – січні 2012 року. Результати дослідження саме вчора презентували в Києві, інформує «Освітній портал». http://www.osvita.org.ua/news/62763.html

Щоправда, 14% опитаних зазначили, що їм не байдуже, яку психофізичну проблему має така дитина, тому вони обов’язково оцінили б ризики шкоди для свого чада. При цьому лише 2% респондентів заявили, що перевели б свою дитину в іншу школу чи клас за таких обставин.

Майже половина (45%) опитаних (здебільшого молодь і люди середнього віку) вважають, що Україна має йти європейським шляхом і впроваджувати інклюзивну освіту, 36% налаштовані менш оптимістично: на їхню думку, українська школа ні конструктивно, ні матеріально не готова до інклюзії. Водночас половина респондентів зазначили, що інклюзивна освіта – це крок до змін, необхідних не лише в освіті, а й у суспільстві загалом. 76% опитаних упевнені, що впровадження інклюзивної освіти допоможе формуванню толерантності в суспільстві.

Інклюзивну освіту вважають ефективною чи потенційно ефективною батьки здорових дітей або дітей із легкими психофізіологічними порушеннями. Натомість батьки дітей, які навчаються у спецшколах і мають серйозні проблеми зі здоров’ям, пересуванням і спілкуванням, сприймають саму ідею інклюзивної освіти як таку, яку неможливо (і непотрібно) реалізувати в Україні.