Культура 2011 року: досягнення та перспективи

     392  

Звісно, культура в Україні в році, що минає, існувала й існує часом усупереч підтримці держави, ніж завдяки їй

Однак сьогодні хотілося б усе ж таки нагадати, якими були наші мистецькі досягнення, а про проблеми поговоримо іншим разом.

Хоча про одну з них таки варто нагадати: кіно в Україні якщо і не померло, то перебуває в глибокій комі. Однак про це не знало журі короткометражного конкурсу Каннського фестивалю, яке присудило короткометражці Марини Вроди «Крос» головну нагороду. 15-хвилинний фільм знімали менш ніж тиждень, у ньому взяли участь непрофесійні актори, а бюджет становив 3,5 тисячі євро. Половину цієї суми авторка надала сама, решту отримала не завдяки українським програмам підтримки кіно, а із Франції.

Українська прем’єра стрічки відбулася на фес­тивалі «КіноЛев» у Львові. Те, що цей захід, а також традиційні для Львова виставка експериментального текстилю «Текстилізм», джазовий фестиваль Jazz bez, «Тиждень актуального мистецтва» із його фестивалем мистецтва перформансів, «Фортмісія», театральні фестивалі «Драбина» та «Золотий лев», музичні «Віртуози» та «Контрасти» тощо відбувалися протягом року, як і було заплановано, не варто вважати пересічними подіями. Львів’яни змогли відвідати не лише Свято пампуха, а й побачити справжні мистецькі події – і це можна вважати неабияким досягненням їх організаторів, адже щороку їм доводиться долати все більше й більше труднощів.

Масштабні події відбувалися і в музичному житті країни: концерт пам’яті лідера «Братів Гадюкіних» Сергія Кузьмінського за участю гуртів «Воплі Відоплясова», «Гайдамаки», «Кому вниз», «Піккардійська терція», «Плач Єремії», «Океан Ельзи» тощо. Останній, до того ж, потішив усе­українським туром із новою програмою в супроводі симфонічного оркестру.

Щодо 2012-го, то перспективи в нашої держави є: за версією Lonely Planet, найбільшого туристичного путівника й інтернет-видання у світі, Україна опинилася на третьому місці серед країн, які радять відвідати наступного року. Видання, яке належить BBC Worldwide, опублікувало список із десяти держав за критеріями: актуальність, захоплення, цінність й особливий Х-фактор. Проте вибір за Україною: що пропонувати туристам — лише розваги чи мистецтво також.