Від паротяга до надшвидкісного потяга

     429  

Цього тижня Львівська залізниця відзначила ювілей — 150 років

Саме 150 років тому 4 листопада до львівського вокзалу вперше прибув залізничний потяг. Ювілей святкували і на пероні львівського вокзалу, і в залі оперного театру, де з цієї нагоди відбулася святочна академія. Привітати залізничників приїхав віце-прем’єр Борис Колесніков. А на перон головного львівського вокзалу прибув реконструйований паротяг «Ярослав» із кількома вагонами — саме він став першим, який прибув із Відня через Перемишль до Львова. У середині XIX століття в колишній Австро-Угорщині почали розбудовувати залізничну мережу, одна з перших залізничних гілок пролягла з Відня до Перемишля. Навесні 1861 року австрійські інженери розпочали будівництво залізничної колії від Перемишля до Львова. І хоча на перешкоді став складний рельєф місцевості (робітникам доводилося стояти по пояс у багні), однак уже 3 листопада перші вагони таки прибули до міста Лева. Залізниця спричинила бурхливий економічний і політичний розвиток краю. До 1939-го в Галичині було розбудовано сучасну мережу колій: після війни залізничники лише вдосконалювали технологію перевезень — із паровозної тяги спочатку перейшли на теплову, а згодом на електричну. Й ось тепер Львівська залізниця починає новий етап свого розвитку — запровадження швидкісного сполучення між Львовом і Києвом — незабаром до столиці України можна буде дістатися лише за 4,5 години.